Vraag & Antwoord

Veelgestelde vragen over PvExpert, personeels- en salarisadministratie, wetten en regelgeving, en ons online salarissysteem.

Klik op een categorie om snel naar de bijbehorende vragen te gaan.

Over PvExpert Persoonlijk account Dienstverband en salaris Mutaties Tijdregistratie, verlof en verzuim Overig

Over PvExpert

PvExpert helpt ondernemers, accountants en administratiekantoren door heel Nederland aan een nauwkeurige personeels- en salarisadministratie. Al onze medewerkers zijn betrokken, proactief en goed opgeleid. Zo zorgen wij ervoor dat jij altijd dezelfde kwaliteit van ons kunt verwachten. Onze salarisadministrateurs zijn NIRPA-gecertificeerd, en als Visma Nmbrs-expert beschikken wij daarnaast over een Nmbrs Certified Professional.

Vakkundig, betrokken en bereikbaar; maak kennis met ons team!

Bij PvExpert weten we alles over het voeren van een salarisadministratie en de steeds weer veranderende wet- en regelgeving. Wij zorgen ervoor dat jij altijd op de hoogte bent van veranderingen, en we voorzien je van tips die jou helpen om boetes te vermijden. Met ons online personeels- en loonadministratiesysteem houd jij zelf overzicht en controle, terwijl je tegelijkertijd de zorg voor de salarisadministratie betaalbaar en professioneel uit handen geeft.

Je kunt ervoor kiezen om jouw personeels- en salarisadministratie aan ons uit te besteden. Blijf je deze liever gedeeltelijk zelf doen, dan bieden wij ondersteuning op maat.

Lees hier meer over onze flexibele oplossingen.

In verband met dossiervorming, verwerken wij geen mutaties per telefoon.

Wanneer je jouw mutaties doorgeeft via ons online salarissysteem, de online mutatieformulieren, of info@pvexpert.nl, komt het zo snel en efficiënt mogelijk bij de juiste persoon terecht. Houd hierbij rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Sommige handelingen die jij zelf via ons online salarissysteem verricht, zijn zelfs direct zichtbaar. Op onze website vind je diverse instructievideo’s over het indienen van mutaties.

Wij factureren maandelijks door middel van een digitale factuur, nadat wij de salarisadministratie hebben verwerkt. Wil je liever een jaarfactuur, dan is dat natuurlijk ook mogelijk.

Ja, het is ook mogelijk dat wij de pensioenadministratie uitvoeren. In sommige gevallen is dit zelfs met een druk op de knop te regelen en betaal je niets extra.

Nee, wij doen geen financiële administratie. Omdat wij ons hebben gespecialiseerd in salarisadministratie, kunnen wij het niveau van onze dienstverlening hoog houden. Wij hebben echter een groot netwerk; als je een boekhouder zoekt, bevelen wij er graag één aan.

Omdat wij ook de HR de aandacht willen geven die het nodig heeft, zijn we een samenwerking aangegaan met de HR-professionals van Burger Support. Met het in huis halen van de expertise van Burger Support kunnen wij een nog breder pakket aan diensten aanbieden op het gebied van personeel.

Jazeker, wij werken nauw samen met diverse accountants- en administratiekantoren. Wij verwerken de salarisadministratie voor deze kantoren, zodat zij de kwaliteit van hun complete dienstverlening hoog kunnen houden.

Persoonlijk account

Om de eerste keer te kunnen inloggen, krijg je een e-mail met daarin een activatielink. Wanneer je hierop klikt, wordt jouw account geactiveerd en kun je een wachtwoord verzinnen. Hoe dit eruitziet, laten we in deze instructievideo zien.

Na het activeren van je account kun je voortaan inloggen via onze website. Dit kan zowel met jouw zelfgekozen wachtwoord, als met één van de andere beschikbare mogelijkheden, zoals je Google-account.

Met ons online salarissysteem kun je ontzettend veel doen en we begrijpen dat dit in het begin wat intimiderend over kan komen. Het is daarom fijn om te weten dat je overal zorgeloos op kunt klikken; er kan niets fout en alles is terug te draaien. Neem een kopje koffie of thee, ga er rustig voor zitten en neem alle onderdelen eens door.

Om je op weg te helpen, hebben wij diverse instructievideo’s gemaakt.

Heb je vragen? Kom je ergens niet uit? Neem vooral contact met ons op, wij helpen je graag, gewoonlijk binnen twee werkdagen.

Met de Visma Nmbrs ESS app voor werknemers heb je altijd en overal inzicht in jouw persoonlijke gegevens, loonstroken, verlof, tijdregistratie en meer. In deze video laten we stap voor stap zien hoe je voor het eerst inlogt.

Let op: Technologie staat niet stil, en dit geldt ook voor ons online salarissysteem en de bijbehorende app. Door deze veranderingen en verbeteringen kan de software er in de video iets anders uitzien dan de huidige versie.

Vrijwel alles wat je op de computer kunt doen in ons online salarissysteem, is ook mogelijk met de Visma Nmbrs ESS app voor werknemers. In deze video laten we zien hoe je de app gebruikt, en wat je er zoal mee kunt doen. Ook vind je meer informatie op deze pagina van Nmbrs.

Let op: Technologie staat niet stil, en dit geldt ook voor ons online salarissysteem en de bijbehorende app. Door deze veranderingen en verbeteringen kan de software er in de video iets anders uitzien dan de huidige versie.

Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kun je eenvoudig een nieuwe aanmaken.

  1. Ga naar onze inlogpagina en klik op jouw gebruikelijke klant-login, zodat je op de pagina terechtkomt die om jouw e-mailadres en wachtwoord vraagt.
  2. Klik op Wachtwoord vergeten onderaan de pagina.
  3. Vul jouw e-mailadres in en klik op Wachtwoord resetten.

Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Je kunt hierna direct inloggen.

Jazeker! Je wachtwoord voor ons online salarissysteem wijzig je als volgt:

  1. Log in zoals gebruikelijk.
  2. Klik rechtsboven op het poppetje.
  3. Er verschijnt een uitklapmenu. Klik op Gebruiker profiel.
  4. Je komt nu terecht op de pagina Gebruikersprofiel. Klik hier op de knop Wachtwoord aanpassen.

De melding “Onbekend IP-adres, er is een e-mail naar u verzonden.” verschijnt wanneer je vanaf een nieuwe locatie inlogt, of als jouw publieke IP-adres is gewijzigd. Om veiligheidsredenen krijg je een e-mail om te verifiëren dat jij het bent. Klik op de bevestigingslink in de e-mail om de nieuwe locatie goed te keuren. Deze verificatie is slechts eenmalig; hierna kun je voortaan zonder extra handeling vanaf deze locatie inloggen.

Let op: Krijg je de e-mail zonder dat jij zelf hebt geprobeerd in te loggen, dan bestaat de mogelijkheid dat onbekenden toegang proberen te krijgen tot jouw account. Wij adviseren in dat geval zo snel mogelijk je wachtwoord te wijzigen.

De melding “Ongeldige combinatie e-mail/wachtwoord. Probeer opnieuw.” komt in beeld als de combinatie van het door jou ingevoerde e-mailadres en wachtwoord niet klopt. Controleer de spelling van je e-mailadres en wachtwoord (let op hoofdletters en leestekens) en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen, klik dan op Wachtwoord vergeten? en je krijgt een e-mail waarmee je het wachtwoord opnieuw in kunt stellen.

Het nieuwe wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:

  • bestaat uit minimaal 15 tekens
  • bevat tenminste één hoofdletter
  • bevat tenminste één kleine letter
  • bevat tenminste één cijfer
  • bevat tenminste één van deze symbolen !@#%$
    (andere symbolen zijn niet toegestaan)
  • mag geen algemeen wachtwoord zijn
  • mag niet de woorden ‘Nmbrs’ of ‘Visma’ bevatten

Dienstverband en salaris

Bij het aannemen van een werknemer moet je om te beginnen aan bepaalde regels voldoen en een aantal zaken regelen. Voor meer informatie hierover kun je terecht op deze pagina van de Belastingdienst.

Als je gebruikmaakt van de uitgebreide mogelijkheden van ons online salarissysteem, kun je de nieuwe medewerker vervolgens zelf toevoegen. In deze instructievideo leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet.

Maak je alleen gebruik van het basispakket, stuur de benodigde gegevens dan naar mutaties@pvexpert.nl en wij voegen de nieuwe medewerker voor je toe. Let op: Houd in dit geval rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Om een nieuwe medewerker toe te voegen, heb je het volgende nodig: 

  • Het ingevulde formulier Model opgaaf gegevens voor de loonheffingen, of een alternatief hiervoor. Zonder ondertekende verklaring wordt de loonheffingskorting niet toegepast.
  • Een kopie van een bankpas, of ander bewijs dat het rekeningnummer op naam van de nieuwe medewerker staat.
  • Een kopie van een geldig identiteitsbewijs. Dat wil zeggen een paspoort, of de voor- én achterkant van een identiteitskaart, waarop volledige naam, nationaliteit en Burgerservicenummer duidelijk zichtbaar zijn. Tip: volg het stappenplan verificatieplicht.
  • Het contract.
  • Als je de aanvraag per e-mail doet: het ingevulde formulier Nieuwe werknemer.

Wij bewaren deze documenten in het digitale personeelsdossier, zodat deze bij een eventuele controle simpel voor handen zijn. Je vindt de hierboven genoemde formulieren bij Downloads op onze website.

Wanneer een medewerker uit dienst gaat, laat ons dit dan weten door een e-mail te sturen naar mutaties@pvexpert.nl.
Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Om een medewerker uit dienst te melden, hebben wij het volgende van je nodig:

  • De reden van uitdiensttreding.
  • De datum van uitdiensttreding.
  • Indien aanwezig, een vaststellingsovereenkomst (VSO).
  • Vermeld of er een verrekening is, zoals verlof of een boete.
  • En uiteraard de gegevens van de medewerker in kwestie.

Als werkgever mag je een werknemer niet zomaar ontslaan; je moet je daarbij houden aan de regels uit het ontslagrecht. De reden voor ontslag bepaalt waar je terechtkunt: UWV of de kantonrechter. Uitgebreide informatie over dit onderwerp lees je op de website mijnwerkenzekerheid.nl van de Rijksoverheid.

Wil je iemand ontslaan? Neem dan contact met ons op. Wij verwijzen je naar de juiste instantie.

In veel gevallen is dit geen probleem, mits je je aan bepaalde regels houdt. Volg hiervoor het stappenplan verificatieplicht. Een medewerker uit het buitenland kun je vervolgens op dezelfde manier bij ons aanmelden als onder “Hoe voeg ik een nieuwe medewerker toe?” staat beschreven.

Geef een eventueel loonbeslag zo snel mogelijk door via mutaties@pvexpert.nl. Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Er zijn instanties die zich hebben gespecialiseerd in bewindvoering en budgetcoaching. Kijk bijvoorbeeld eens op Foeniks bewindvoering & budgetcoaching.

Het maken van nettoloonafspraken heeft grote nadelen, vooral voor de werkgever. De kosten van het nettoloon zijn onder meer sterk afhankelijk van al dan niet toegepaste loonheffingskorting. Je hebt daar echter geen enkele invloed op. Kort gezegd worden de loonkosten dus grotendeels bepaald door de keuze van jouw werknemer om wel of geen loonheffingskorting toe te passen.

Daarnaast veranderen de wet- en regelgevingen regelmatig; deze wijzigingen komen dan altijd voor jouw rekening. Geen prettige gedachte, als je het ons vraagt!

Dit is afhankelijk van vele factoren. In de meeste gevallen kunnen wij kosteloos een pro-formaberekening voor je maken. Stuur hiervoor een e-mail naar info@pvexpert.nl en vraag naar de mogelijkheden voor jouw onderneming. We reageren gewoonlijk binnen twee werkdagen.

Dit is afhankelijk van vele factoren. In de meeste gevallen kunnen wij kosteloos een pro-formaberekening voor je maken. Stuur hiervoor een e-mail naar info@pvexpert.nl en vraag naar de mogelijkheden voor jouw onderneming. We reageren gewoonlijk binnen twee werkdagen.

Wij bevelen het gebruik van SEPA-bestanden van harte aan. In tegenstelling tot bij zelf overmaken, hoef je met SEPA namelijk niets zelf in te vullen. Het is een kwestie van het bestand downloaden uit ons systeem, en het vervolgens uploaden naar je bank. Hierdoor worden in één keer alle nettolonen naar de bijbehorende werknemers overgemaakt. Zo kost het je minder tijd en moeite, én hoef je je geen zorgen te maken om bijvoorbeeld tikfouten in rekeningnummers en loon. Ook voor de loonaangifte zijn SEPA-bestanden daardoor een betrouwbaar hulpmiddel.

Hoe je SEPA-bestanden gebruikt, laten we in deze instructievideo zien.

Mutaties

De snelste en eenvoudigste manier om mutaties door te geven, is via ons online salarissysteem. Of je nu een werknemer bent die een declaratie wil indienen, of een werkgever die een nieuwe medewerker wil toevoegen, het kan allemaal met de mutatieformulieren in jouw persoonlijke account.

Feitelijk zijn mutatieformulieren dé manier om te communiceren; van werknemer naar werkgever en van werkgever naar ons. Voor degene die ze invult is het duidelijk welke informatie exact nodig is, en de ontvanger heeft direct alles overzichtelijk bij elkaar.

Daarnaast speelt veiligheid een belangrijke rol bij de keuze mutaties op deze manier door te geven, in plaats van bijvoorbeeld per e-mail. Zo komt privacygevoelige informatie alleen bij de juiste personen terecht.

Op onze website vind je diverse instructievideo’s over het doorgeven en verwerken van mutaties, zowel voor werknemers als werkgevers.

Maak je nog geen gebruik van deze mogelijkheid van ons online salarissysteem? Geef je mutaties dan door via mutaties@pvexpert.nl. Let op: Houd in dit geval rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Maak je geen zorgen, dit kan iedereen overkomen. In veruit de meeste gevallen rekenen wij hier dan ook geen extra kosten voor. Stuur wel zo spoedig mogelijk de juiste mutatie in via mutaties@pvexpert.nl zodat wij deze kunnen verwerken. Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Dit hoeft geen probleem te zijn. Stuur zo spoedig mogelijk de mutatie in via mutaties@pvexpert.nl zodat wij deze nog kunnen verwerken, en indien nodig de salarisverwerking opnieuw kunnen doen. Vanzelfsprekend rekenen wij hier geen extra kosten voor. Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Rijd je meer dan 500 kilometer per jaar privé met jouw auto van de zaak? Geef dit dan aan ons door via mutaties@pvexpert.nl.

Kun je aantonen dat je minder dan 500 kilometer privé rijdt per kalenderjaar? Dan is er geen sprake van bijtelling, en betaal je dus ook geen belasting over het voordeel van het privégebruik. Vraag in dit geval een Verklaring geen privégebruik auto aan en stuur de beschikking naar mutaties@pvexpert.nl.

Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Meer over het aanvragen en intrekken van deze verklaring lees je op de website van de Belastingdienst.

Tijdregistratie, verlof en verzuim

Afhankelijk van jouw voorkeur, zijn er diverse mogelijkheden om gewerkte uren door te geven.

  • Met het online formulier Gewerkte uren/dagen, te vinden bij Mutatieformulieren wanneer je bent ingelogd in ons online salarissysteem.
  • Door een e-mail* te sturen naar mutaties@pvexpert.nl met daarin de naam van de medewerker en diens gewerkte uren en dagen.
  • Via een koppeling met een planningsysteem.
  • Met de module Tijdregistratie in ons salarissysteem.

Meer weten over de mogelijkheden? Stuur een e-mail* naar info@pvexpert.nl.

In onze instructievideo’s leggen we stap voor stap uit hoe de module Tijdregistratie werkt, zowel voor werknemers als HR-medewerkers.

*Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

In Nederland kennen we veel verschillende soorten verlof, waarvoor ook weer verschillende regels gelden. Zo zijn er diverse soorten verlof rondom zwangerschap en ouderschap, maar ook bijvoorbeeld calamiteitenverlof, bijzonder verlof, vakantie, en feestdagen.

Omdat de verschillende verlofsoorten goed uit te kunnen leggen, hebben wij er twee afleveringen van onze podcast “Over salaris gesproken…” aan gewijd. Hierin bespreken we:

  • welke verlofsoorten er zijn;
  • wanneer en hoe lang je er recht op hebt;
  • of het (deels) betaald of onbetaald is;
  • of dit wordt betaald door de werkgever of het UWV;
  • of de werkgever het verlof mag weigeren.

 

Verlof Deel 1: Van Zwangerschap Tot Ouderschap
Inleiding over verlof in het algemeen, en soorten verlof in de Wet Arbeid en Zorg (WAZO) in het bijzonder. Uitgebreide informatie over alle soorten verlof rondom zwangerschap en ouderschap die in de WAZO staan.

Verlof Deel 2: Van Zorgen Tot Feesten
Zorgverlof, calamiteitenverlof, bijzonder verlof, wettelijk en bovenwettelijk verlof, Tijd-voor-Tijd, leeftijdsurenverlof, feestdagen.

Een korte opsomming van wanneer en hoe lang je recht op de verschillende verlofsoorten hebt, staat beschreven op deze pagina van de Rijksoverheid.

Wettelijk verlof
Het wettelijk aantal vakantie-uren per jaar is 4 keer het aantal gewerkte uren per week. Dus bij een fulltime dienstverband van 40 uur per week, is er recht op 160 uur (want 4 keer 40 uur).

Bovenwettelijk verlof
Naast het wettelijk recht op vakantie-uren is het mogelijk dat een werknemer meer vakantie-uren krijgt. Dit wordt bovenwettelijk verlof genoemd. De afspraken over deze uren kunnen bijvoorbeeld zijn opgenomen in arbeidscontract of cao.

Niet opgenomen verlofuren
Een werknemer moet ieder jaar de vakantie-uren kunnen opnemen waar die minimaal recht op heeft. Een werkgever mag daar geen bezwaar tegen maken, ook niet met een beroep op zwaarwegende bedrijfsbelangen.

Sinds 1 januari 2012 vervallen niet opgenomen wettelijke verlofuren 6 maanden na het jaar waarin ze zijn opgebouwd. Wettelijke verlofuren die zijn opgebouwd in 2025 moeten dus vóór 1 juli 2026 zijn opgenomen. Deze regel is ingevoerd omdat het uitstellen van vakantie nadelen kan hebben voor de gezondheid en veiligheid van werknemers.

Bovenwettelijk verlof is een stuk langer geldig, namelijk 5 jaar. Bovenwettelijke uren die zijn opgebouwd in 2025, kunnen dus tot en met 2030 worden gebruikt.

Het goed registreren van deze verschillende vakantie-uren is dus erg belangrijk. Er moet hierbij duidelijk worden aangegeven welke soort uren zijn opgenomen.

De snelste en eenvoudigste manier om verlof te registreren, is via ons online salarissysteem. Hiermee kunnen jouw werknemers eenvoudig verlof aanvragen via computer of app, en jij kunt alles snel en overzichtelijk controleren.

In de instructievideo voor werknemers leggen we stap voor stap uit hoe je verlof aanvraagt.

Hoe het verwerken van verlofaanvragen eruitziet, laten we zien in de instructievideo voor leidinggevenden en HR-medewerkers.

Meer weten over de mogelijkheden? Stuur een e-mail naar info@pvexpert.nl. We reageren gewoonlijk binnen twee werkdagen.

Wettelijke verlofuren moeten worden opgenomen binnen zes maanden na het jaar waarin ze zijn opgebouwd. Ongebruikte uren uit 2025 moeten dus vóór 1 juli 2026 zijn opgenomen.

Bovenwettelijk verlof is een stuk langer geldig, namelijk vijf jaar. Bovenwettelijke uren die zijn opgebouwd in 2025, kunnen dus tot en met 2030 worden gebruikt.

Systeemtechnisch vervallen deze uren echter niet automatisch; ongebruikte uren die ná de vervaldatum nog niet zijn opgenomen, dien je daarom handmatig te laten vervallen. In deze instructievideo leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet.

Het verlofsaldo dat tijdens het draaien van de jaarwissel staat geregistreerd, nemen wij mee naar het volgende kalenderjaar. Zodra wij het systeem hebben omgezet naar het volgende jaar, worden eventuele wijzigingen in het voorgaande jaar niet meer automatisch aangepast.

Voorbeeld: Je hebt ons doorgegeven dat het verlof is bijgewerkt en we kunnen omzetten naar 2025. Vervolgens maak je tóch nog een correctie op het saldo van 2024. Kan gebeuren, maar het betekent wel dat er een verkeerd eindsaldo is meegenomen naar 2025. Geef zoiets dus altijd aan ons door, zodat wij het handmatig kunnen aanpassen.

Voorkomen is echter beter dan genezen, dus zorg ervoor dat alle verlofaanvragen tijdig zijn goed- of afgekeurd, liefst uiterlijk de tweede week van december. In verband met de feestdagen verwerken we december namelijk vroeger dan andere maanden.*

Let op: Zodra we de lonen van december hebben verwerkt, zie je dat het verlofsaldo van alle medewerkers op nul staat. Dit komt doordat het systeem op dat moment al is omgezet naar januari, terwijl officieel de eerste periode van het nieuwe jaar nog moet beginnen. Het verlofsaldo is dus niet verdwenen; dat komt er vanzelf achteraan. Je kunt ook nog gewoon verlof afboeken; zolang je zorgt dat de aanvraagdatum klopt, komt het verlof in het juiste jaar te staan.

*Wat nog meer belangrijk is om te regelen aan het eind van het jaar, lees je in dit handige stappenplan.

Verlofoverzichten zijn onder meer handig om in één oogopslag al het opgenomen verlof per maand te bekijken. Ook vind je het beginsaldo, opgenomen en opgebouwd verlof, en het huidige saldo van alle medewerkers op één plek. Je kunt filters toepassen en sorteren om het overzichtelijker te maken, en indien gewenst deze rapporten downloaden.

Hoe dit eruitziet, laten we in deze instructievideo zien.

Als een werknemer zich ziekmeldt, krijg je te maken met de Wet Verbetering Poortwachter. In deze wet staat wat je verplicht bent om te doen, en wanneer precies. De verzuimmodule in ons online salarissysteem helpt je hierbij, door je een seintje te geven op het moment dat er actie nodig is.

In deze video laten we zien hoe je iemand ziek- en betermeldt in ons online salarissysteem, en waar je de verzuimoverzichten vindt.

Let op: Wij bieden de verzuimmodule uitsluitend aan als extra service voor onze klanten. PvExpert doet verder niets met de gegevens die je hier invoert. Is er sprake is van wachtdagen of algehele loonsvermindering door verzuim? Laat het ons dan weten, zodat wij het salaris handmatig kunnen aanpassen.

Jazeker. Wij bieden de verzuimmodule in ons online salarissysteem uitsluitend aan als extra service voor onze klanten. PvExpert doet verder niets met de gegevens die je hier invoert en het heeft dan ook geen invloed op de hoeveelheid salaris die wordt uitbetaald.

Is er sprake is van wachtdagen of algehele loonsvermindering door verzuim? Laat het ons dan weten via mutaties@pvexpert.nl, zodat wij het salaris handmatig kunnen aanpassen. Let op: Houd hierbij rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Overig

Maak je gebruik van de uitgebreide mogelijkheden van ons online salarissysteem, dan kun je documenten eenvoudig zelf toevoegen en structureren. In onze instructievideo’s leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet.

Let op: Er is een verschil tussen bedrijfsdocumenten zoals personeelshandboek en brief Premie Werkhervattingskas, en medewerkerdocumenten zoals contract en identiteitsbewijs. We hebben hierover dan ook aparte instructievideo’s gemaakt.

Gebruik je deze mogelijkheden nog niet, stuur de documenten dan naar mutaties@pvexpert.nl en wij zetten ze voor je in het systeem. Let op: Houd hierbij rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Met een persoonlijk account voor ons online salarissysteem kun je onder meer loonstukken inzien en downloaden. Heb je nog geen account? Vraag naar de mogelijkheden via info@pvexpert.nl. We reageren gewoonlijk binnen twee werkdagen.

Met een persoonlijk account voor ons online salarissysteem kun je onder meer loonstroken, jaaropgaven en jaarwerk inzien en downloaden. Ook voor medewerkers bestaat de mogelijkheid hun eigen loonstroken en jaaropgaven in te zien en te downloaden. In onze instructievideo’s leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet.

Heb je nog geen account, of wil je een account aanvragen voor een medewerker? Vraag naar de mogelijkheden via info@pvexpert.nl. We reageren gewoonlijk binnen twee werkdagen.

Met een persoonlijk account voor ons online salarissysteem kun je onder meer jouw loonstroken en jaaropgaven inzien en downloaden. In onze instructievideo’s leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet.

Heb je nog geen account? Neem dan contact op met je werkgever. Die kan er één voor je aanvragen.

In de drukke periode voor de feestdagen is het extra belangrijk alles zo vroeg mogelijk te regelen. Zo kun je in de laatste loonaangifte van het jaar nog correcties doorvoeren, en moeten wij aangeven of de vrije ruimte van de WKR is overschreden. Wij helpen je graag op weg met dit handige stappenplan.

Om het jaar correct, volledig en op tijd af te kunnen sluiten, vragen wij je alle benodigde informatie zo vroeg mogelijk aan te leveren, uiterlijk in de tweede week van december. Op deze manier hebben wij alles gegarandeerd voor de kerstdagen verwerkt en kan iedereen met een gerust hart feest gaan vieren. Voor alles wat na die tijd binnenkomt, kunnen wij deze verwerkingstijd niet garanderen.

De Belastingdienst moet jouw betaling hebben ontvangen binnen één maand na afloop van het aangiftetijdvak. Het maakt daarbij niet uit of jouw aangiftetijdvak vier weken, een maand, een half jaar of een jaar is. Het moment waarop jouw betaling op de rekening van de Belastingdienst staat, bepaalt of de betaling op tijd is.

Je kunt loonheffingen op verschillende manieren betalen: digitaal, of per bank met je eigen overschrijvingsformulieren. Vermeld altijd het betalingskenmerk dat staat in de Aangiftebrief loonheffingen of op de loonaangifte.

Wij bevelen het gebruik van SEPA-bestanden van harte aan. In tegenstelling tot bij zelf overmaken, hoef je met SEPA namelijk niets zelf in te vullen. Het is een kwestie van het bestand downloaden uit ons systeem, en het vervolgens uploaden naar je bank. Zo kost het je minder tijd en moeite, én hoef je je geen zorgen te maken om bijvoorbeeld tikfouten in rekeningnummer en betalingskenmerk. Hoe je SEPA-bestanden gebruikt, laten we in deze instructievideo zien.

Betalingen aan de Belastingdienst doe je op rekeningnummer NL86INGB0002445588 ten name van de Belastingdienst in Apeldoorn. Als je digitaal bankiert of betaalopdrachten automatisch vanuit jouw administratie aanmaakt, zorg er dan voor dat je het juiste rekeningnummer en betalingskenmerk gebruikt.

De brief Premie Werkhervattingskas is onmisbaar bij het verzorgen van een nauwkeurige salarisadministratie. Als werkgever krijg je deze brief ieder jaar (uiterlijk begin december) van de Belastingdienst.

Het is van groot belang deze vervolgens toe te voegen als bedrijfsdocument. Maak je gebruik van de uitgebreide mogelijkheden van ons salarissysteem, dan kun je dit eenvoudig zelf doen. In deze instructievideo leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet.

Gebruik je deze mogelijkheden nog niet, stuur de brief dan naar mutaties@pvexpert.nl en wij regelen het voor je. Let op: Houd rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen.

Werkgevers mogen bepaalde zaken onbelast vergoeden of verstrekken, zoals reiskosten, tijdelijke verblijfkosten, studie- en opleidingskosten, en verhuiskosten. Met de werkkostenregeling kunnen werkgevers een bepaald percentage van het totale fiscale loon (de vrije ruimte) besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor hun werknemers. Naast de vrije ruimte kunnen werkgevers bepaalde zaken blijvend onbelast vergoeden of verstrekken, door gebruik te maken van gerichte vrijstellingen, bijvoorbeeld voor reiskosten.

Voor alle praktische informatie over de WKR verwijzen we je graag naar deze pagina op de website van de Rijksoverheid.

Dit hangt af van verschillende factoren, bijvoorbeeld of je vóór 1 januari 2021 reeds in Nederland woonde en werkte, en of je op 31 december 2021 stond ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Hoe het exact zit, lees je op deze informatiepagina van de Rijksoverheid.

Wij staan voor je klaar!

Staat jouw vraag er niet bij? Laat het ons weten, wij helpen je graag!

Instructievideo's Contact
adminVraag&Antwoord